פטריציו פאולטי הוא מרצה בעל שם עולמי ומומחה באימון הנעתי (מוטיבציונלי), אשר מקדיש את עצמו כבר מזה 30 שנה לפיתוחם של רעיונות וכלים מתחום החינוך וההדרכה ולשיתופם עם הקהל הרחב. הוא פיתח את שיטת החינוך לאלף השלישי (PTM) שמאחדת בין הפדגוגיה הרגילה לבין דיסיפלינות נוספות כמו הפילוסופיה, הפסיכולוגיה, הסוציולוגיה ומדעי חקר המוח. פאולטי טבע בין היתר את המונח Inner Design Technology, שהינה דרך של מחקר יישומי שמטרתו לפתח טכנולוגיות פנימיות המסוגלות להוציא מתוכנו את המיטב שלנו. פעילותו הפילנטרופית באה לידי ביטוי בשתי קרנות שונות, אחת הנושאת את שמו – קרן פטריציו פאולטי להתפתחות ולתקשורת – והשניה קרן עץ החיים. גם בישראל פועלת עמותת פטריציו פאולטי להתפתחות ולתקשורת, המקיימת בין היתר את פרויקט נערי האור לבני נוער בסיכון.
פטריציו פאולטי הוא גם מייסד האירוע הבינלאומי המתקיים אחת לשנה באיטליה, "21 דקות – הידע של המצוינות", אירוע המציג 21 סיפורי הצלחה ומצוינות בתחומי המדע, האמנות, הפילוסופיה והכלכלה, במטרה לגלות ולחלוק אסטרטגיות ורעיונות חדשים וליצור אקלים של שיתוף והפריה הדדית.
ביוגרפיה
פטריציו פאולטי נולד בנאפולי בשנת 1960, למשפחה שעולם האמנות והאופרה היה שזור בחיי היום יום שלה. סבו של פאולטי, ג'ירולמו (מינו) קמפנינו, היה מנצח מפורסם ומורם של זמרים כמו סרג'יו ברוני ואורליו פיירו. כך נהג פאולטי לבלות שעות רבות בתור ילד בסטודיו של סבו, ובאותה אווירה קסומה ויצירתית שהתייחסה לאמנות ביראת קודש של ממש. את תקופת לימודיו הגבוהים הוא העביר באקדמיה לאמנות יפה בנאפולי, שם סיים את לימודיו בסצנוגרפיה. היה זה באחת התקופות המשגשגות ביותר בחיי התרבות של האקדמיה, ואכן באותן שנים ניתן למצוא בין אנשי הסגל שלה אנשים מוכשרים ומוערכים כמו הצלם מימו ג'ודיס וקרלו אלפנו. בכל אותה העת תשומת הלב של פאולטי הייתה מופנית לתקשורת בין רעיונות שונים ולאופן שבו אותם רעיונות יכולים להיות מיוצגים ונחלקים באמצעות סצנות אמנותיות והקשרים שונים.
בשנת 1984 פאולטי הקים את Academy of Life ובאמצעותה קיים מסלולים חינוכיים העוסקים בתקשורת ובחקר אישי, דרך התמקדות הולכת וגוברת בעולם הפילוסופיה, תהליכי חינוך וחינוך עצמי (Auto-Education). עד מהרה הוא זיהה את הצורך בגישה מדעית שתוכל לחזק את החינוך ואת חקר תפקודיו של האדם, אך במיוחד את חשיבות התרומה שמביא עמו תחום מדעי מוח. פאולטי הפך נלהב ממש מעולם זה, דרך ההכרות עם המחקרים של אנשים כמו מייקל גדזניגה ותגלית שלו של הפרשן שנמצא בהמיספרה השמאלית של המוח ושמשפיע על תפיסת המציאות של האדם.
בעקבות המשוב החזק שקיבל פאולטי מהקהלים שפגש, משוב שאשרר למעשה את האינטואיציה הראשונית שלו לפיה "האדם עדיין לומד לתקשר", הוא הקדיש עצמו לפיתוח מסלולים המשלבים יחד את ההיבטים השונים של לימודיו ושיאפשרו לו לחלוק את רעיונותיו החדשניים עם קהל גדל והולך. בסוף שנות ה-90 הוא מתחיל לקיים באיטליה סמינרים לקהלים גדולים, תוך שהוא שוזר יחדיו רעיונות מתחומי חקר המוח, הפילוסופיה והאמנות. נולד הסמינר "הפוך את חייך לבלתי רגילים", בו השתתפו עשרות אלפי אנשים, עם כ-1,500 איש בכל מהדורה. בשנים הבאות הוא המשיך לפתח ולהעביר סמינרים נוספים: "צור את יעודך", "חזון ויצירתיות", "האומץ לנצח", ו-"לחיות בתשוקה", שהתבססו על עקרונות מתחומי הקיימות, המצוינות והאינטליגנציה רגשית, וכולם מבוססים על הרעיון של Inner Design Technology: פיתוח טכנולוגיות של חשיבה, רגש ופעולה שבכוחן לעצב את עולמו הפנימי של האדם.
העיסוק המתמיד בשדה החינוכי הובילה להבין את חשיבותו המכריע של מודל בחייו של האדם, ואת הצורך הקיים בתקופתנו לזהות את אותם גברים ונשים שיכולים להוות דוגמא לאחרים, לא רק להצלחה שהשיגו בתחומים שונים של פעילות אנושית, אלא בעיקר בשל המודעות לתהליכים הפנימיים שאפשרו אותן.