לעשות את מה שרוצים באמת

כל אחד מאיתנו מגיע לרגע שבו הוא תוהה על משמעות החיים, על התכלית האמיתית של החיים, ומה עושים עם השאלה הקבועה: מה לעשות עם החיים שלי. אספנו עבורכם כמה עצות חשובות לחיים

יש שאלה אחת שנוגעת בלב הדברים. שאלה, שכאשר אנחנו זוכרים לשאול אותה, מארגנת את יתר הדברים ונותנת משמעות חדשה לכל רגע. והשאלה הזו היא: מה אני באמת רוצה?

לא – מה אני רוצה, כי אני רוצה הרבה דברים, והדברים שאני רוצה גם משתנים ומתחלפים תדיר, אלא – מה אני באמת רוצה. מה באמת יקר לי?  מה יעשה אותי באמת מאושר/ת?

לפעמים התשובה לשאלה הזאת אינה ברורה – יש הרבה צרכים ורצונות אך הם אינם מיתרגמים לדבר אחד. אז, איך נוכל לדעת אם מדובר בכיוון הנכון בשבילנו? איך נוכל להחליט מה לעשות בחיים? הכי נכון להקשיב לעצמנו, להיות בתשומת לב לאיך שאנו מרגישים כשאנו עושים את הדבר. גם אם התשובה לשאלה עדיין לא ברורה, ככל שנקשיב לתחושות ולרגשות שלנו נגלה מה מוסיף לנו התרגשות ושמחה, מה מאתגר אותנו וגם – במה אנחנו מקנאים אצל האחרים, החיים של מי נראים לנו נוצצים יותר ולמה? איזו איכות יש אצל האחר שאנו מבקשים גם לעצמנו? כל השאלות האלו מקרבות אותנו אל הידיעה של מה חשוב לנו באמת.

המשמעות בחיים תתגלה בפנינו ככל שנקשיב לתחושות ולרגשות שלנו | צילום:automnenoble bogomolov באתר Pexels

לפעמים התשובה שאנו נותנים לשאלה “מה אני רוצה באמת?” או “מה לעשות עם החיים שלי?” או “מה הייעוד שלי?” נראית לנו מעבר להישג ידינו, גדולה מידי. אך הנה תזכורת לכך שלוקח זמן לבנות את הדברים ושצריך להתחיל בצעד אחד, שהרי כל מסע מתחיל בצעד אחד. אתם רוצים לגור ליד הים? התחילו בטיול על שפת הים אחת לשבוע. אתם חולמים להקים חוות סוסים? הירשמו לחוג רכיבה. אתם רוצים לכתוב ספר? התחילו לכתוב דף אחד ביום, רצוי בשעה קבועה או הירשמו לקורס כתיבה. קוראים לזה לחיות את הרגע. אל תוותרו כל כך בקלות על החלומות שלכם רק כי הם מאוד גדולים ורחוקים, הכל מתחיל מצעד אחד קטן. מנקודת דיו ראשונה על הדף, ממחשבה, מרעיון. ממשהו שניסינו ולא הצליח. מהכישלון והטעות לומדים לא פחות. היצירה גם היא ניסוי וטעייה. הכל מתחיל מלעשות צעד אחד בכיוון הרצון האמיתי שלנו. פטריציו פאולטי קורא לזה עשייה קטנה בספרו OMM. התמקדו במה כן אפשרי. התמקדו במה שאתם כן יכולים לעשות. הצעד הקטן הזה הוא יוביל אתכם אל הצעד הבא.

תחילה חשוב לבחור נכונה עם מי לחלוק את הרצונות העמוקים שלנו, כשהם עדיין קטנים כלהבת נר שכל משב רוח עלול לטלטל ואף לכבות אותה, אז אנו מגנים על האש ומאפשרים לה להמשיך לגדול. וכשהאש כבר חזקה מספיק הרוח רק מלבה את האש. מי יוכל לעזור לנו בהגשמת חלומותינו? עם מי אפשר להתייעץ? זה מפליא עד כמה לשתף אחרים בחלומות שלנו יכול לעזור להם להתגשם.

התחילו אם כן במה שאתם יכולים, והכי חשוב, עשו זאת בתשוקה וברצינות הכי גדולה שלה אתם מסוגלים ברגע זה. אחר כך בקשו משוב מאנשים אחרים (רצוי מאנשים ששונים מכם), הם יראו דברים שאתם לא רואים ויוכלו לעזור לכם לשפר ולדייק את היצירה שלכם. ואז, שחררו את היצירה לעולם, שתפו אותה עם האחרים, אל תהיו קמצנים. העולם זקוק ליצירה שלכם.

משהו נחמד לסיום

והנה תרגיל נחמד לסיום בסרטון שלפניכם. כדי לענות על השאלה מה הייעוד שלי, אלן ווטס מציע לנו לשאול את עצמנו “ומה אם כסף לא היה משנה?” מה היינו עושים אז? כדרך להתחבר לערכים העמוקים שמניעים אותנו בחיים, למה שאנחנו באמת רוצים.

אלן ווטס מזמין אותנו לשאול את עצמנו “ומה אם כסף לא היה שיקול…” כדרך להבין מה אנחנו רוצים באמת

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *