מה הופך את התקשורת של המנהיגים הגדולים לאפקטיבית כל כך? איך הם מעוררים בנו השראה? מה עושים אפל בשונה מהמתחרים? איך הצליח מרטין לותר קינג לסחוף אחריו כל כך הרבה אנשים? ואיך הצליחו האחים רייט להיות הראשונים לבנות מטוס שהמריא באוויר, למרות שלאחרים היה יתרון עליהם מסתבר שסיימון סינק מצא את המפתח, הכל טמון בתקשורת שלנו ובשלוש מילות קסם: איך, מה ולמה.
בהרצאתו בטד, מסביר סינק שההבדל הוא בסדר של הדברים: באופן רגיל אנחנו מתחילים מה'איך', עוברים אל ה'מה' ולבסוף ל'למה', כשאנו לעומת זאת מתחילים מ'הלמה האמיתי' ורק אז עוברים ל'מה' ול'איך' מתחולל לדבריו תהליך קסום, תהליך שהוא מכנה "מעגל הזהב", הוא טוען שהאנשים (וביניהם גם אנחנו) אינם קונים את "מה שאנחנו עושים" אלא את "למה אנחנו עושים את זה", את המוטיבציה העמוקה שמניעה אותנו לעשות את הדברים.
אם נעשה השלכה למה שהוא אומר לנו נוכל לראות שאותו התהליך קורה גם בתוכנו:
כמה פעמים אנחנו מתחילים בלהגיד לעצמנו מה אנחנו רוצים לעשות, או מחליטים לעשות דבר מה,
אבל אנחנו לא ממש יוצאים לדרך, חסר שם משהו, חסר לנו דלק במכונית – הרגש!
אז לפני שאנחנו מתחילים לעשות משהו, אנחנו יכולים לשאול את עצמנו בפשטות: "למה בעצם אני עושה את זה?" "מה אני רוצה להשיג?", אני בטוח שאם נשאל את עצמנו מספיק פעמים ונקשיב גם לתשובה נגלה כמה דברים מאוד מעניינים על עצמנו, כמו למשל שיש הרבה דברים שאנחנו לא ממש יודעים למה אנחנו עושים אותם, ואז נוכל להתחיל לשאול את עצמנו: "אז מה באמת חשוב מבין כל הדברים שאני עושה היום? מה פריפרי?", ואז נוכל גם להבין טוב יותר את חוק פארטו שמדבר על זה ש20% מהפעולות שלנו הן אלו שמביאות לתוצאה, וכך נוכל להיות ממוקדים ומהירים יותר.
הוספת תגובה